Nyinflyttad

Information till våra nyinflyttade



Här finns viktig information att tänka på,

både innan och direkt efter inflyttning

 


Välkommen som medlem i Brf Parkhusen i Täby. För dig som precis har flyttat in hos oss i Parkhusen har vi sammanställt ett informationspaket du kommer få i din brevlåda.


På denna sida finns den elektroniska versionen av paketet. Du kan ladda ned filerna genom att klicka på länkarna. Länkarna finns överst i menyn om du håller muspekaren ovanför "Nyinflyttad". För att tillvarata de boendes intressen i frågor som gäller skötsel och funktion av gemensamma utrymmen och anläggningar har styrelsen till sin hjälp tre husvärdar, en i varje hus.

 


  • Ändring av namnskyltar

För att få namnskyltarna i porttavlan, postfacket och tidningshållaren vid din dörr ändrade till ditt namn, ska du i första hand höra av dig till WIAB Service. Fastighetsskötaren gör sedan bytet av skyltarna vid nästa rondering, vilket sker ungefär varannan vecka. För att garantera korrekt stavning är det enklast att använda detta formulär för att göra din beställning.

Du kan även skicka ett mail till info@wiab-service.se och ange ditt tre-siffriga lägenhetsnummer, namn som skall tas bort och det nya namn som skall anges. Alternativt ringer du direkt till WIAB Service på 08-80 20 40 och uppger ditt ärende.


 

  • Parkeringar

Det finns olika alternativ gällande parkeringsplatser och anmälan till parkeringskö kan göras här. Läs mer om valmöjligheterna på vår parkeringssida.

 


  • Elnätsavtal

I Täby är det Fortum som äger elnätet och därför måste ett elnätsabonnemang tecknas med dem. Detta gäller oavsett vilket elbolag du har el(handels)avtal med. Kontakta Fortum så hjälper de dig med flyttanmälan samt att teckna ett elnätsabonnemang. Om du glömmer att teckna elnätabonnemang med Fortum finns det risk att elen stängs av för dig (huvudsäkringarna plomberas).

 


  • Balkonginglasning

Möjlighet att glasa in balkongen finns. Kontakta dock styrelsen för mer information innan du beställer något. Det finns vissa regler och undantag du måste känna till.


  • Kabel-TV, bredband och telefoni

Det är Com hem som är vår huvuddistributör av IT-tjänster. Vi har ett tecknat ett gruppavtal för våra medlemmar där TiVO Silver, Bredband 100 samt telefoni ingår. Vi har även ett analogt grundutbud av TV-kanaler. Läs mer om vilka kanaler som ingår och hur du ordnar eget abonnemang.



 

 

 Adress till föreningen:         

        Brf Parkhusen i Täby

HOF 6130, FE 617

107 76  STOCKHOLM


Serviceläge på låset

När man låser från utsidan kan nyckeln tas ur låset i två lägen, normalläge och serviceläge.

Normalläge: kl. 12

Serviceläge: kl. 10


I serviceläget kan låset även öppnas med fastighetens servicenyckel. Detta kan användas när man inte är hemma och t.ex. service-

personal behöver komma in i lägen-

heten.


OBS att det nedre låset inte ska låsas då serviceläge ska användas.

Fastighetens servicenyckel förvaras hos styrelsen.

Copyright © 2015, 2016, 2017, 2018 - All Rights Reserved Bostadsrättsföreningen Parkhusen i Täby, Sweden